שוועה - למען זכויות האדם וצדק חברתי
  www.human.022.co.il
Yossi Amram יוסי עמרם
יום ו', י’ בחשון תשע”ט
    אודות  |  דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  
רוצים להתנתק מחברת התקשורת או לעבור לחברה אחרת ולא הולך לכם ? האם ממשיכים לחייב אתכם בחברה שעזבתם בנוסף לתשלום לחברה אליה עברתם ? מאז הרפורמה בתחום התקשורת מלפני כמה שנים הרבה אזרחים עברו מחברת תקשורת לחברה אחרת, כאשר אתם מניידים מספר מספקית אחת לאחרת, עצם בקשת הניוד מהווה ניתוק מהספקית הישנה, אבל יש מקרים בהם מומלץ להגיש בקשת ניתוק רשמית; בפנים תמצאו את כל הדרכים להתנתק מחברת התקשורת שלכם, התקשורת את המייל והפקס המחייב שלהן לניתוק לקוחות והם כאן לשימושכם. נזכיר, מרגע שליחת המייל, אין שום צורך לדבר עם החברה, והאחריות עוברת אליה, אתם לא חייבים לקבל שיחה ממחלקת שימור הלקוחות של החברה הננטשת כפי שנוהגים לעשות, בכדי לשכנע אתכם להישאר בחברה שלהם, כמובן יציעו לכם הטבות שונות, אתם לא חייבים להקשיב להם או להשיב להם על דבר, ומספקי שתגידו משפט אחד: "אנו מתנתקים מחברתכם וזה סופית" , ולסיים את השיחה עם נציג שימור לקוחות זה אם תעשו טעות ותענו לטלפון ויתפוס אתכם. אם תחליטו סופית להתנתק עליכם לשלוח בקשה לניתוק כחוק, ובבקשת הניתוק לא צריך לפרט סיבה, אלא רק לכתוב: "דרישה לניתוק" ואת כל הפרטים המזהים שניתן למסור: שם מלא, מספר תעודת זהות, מספר לקוח (אם יש), כתובת ו-4 ספרות אחרונות של אמצעי התשלום. את מייל הניתוק תשמרו כראיה באם החברה לא תנתק אתכם כמחויב, והיא תוכל לשמש גם לצורך תביעה משפטית, פקס ניתן לשלוח חינם באמצעות אתר פריפקס וניתן כמובן להשתמש באתר נתק. תיקון 23 לחוק להגנת הצרכן מאוקטובר 2008 קובע כי לקוח יוכל לבטל עסקה מתמשכת עם ספק באמצעות מייל, פקס או דואר רשום, והספק יהיה מחויב בניתוק תוך 3 ימי עסקים. "אם המשיך העוסק בחיוב הצרכן לאחר מועד סיום ההתקשרות - יוכל הצרכן לתבוע ממנו פיצויים, ללא הוכחת נזק עד לסכום של 10 אלף שקל", הסבר מורחב על כך יש באתר התמ"ת ובאתרי בארגוני הגנת הצרכן ואמון הציבור. באילו מקרים צריכים לדרוש ניתוק? בעת מעבר בין ספקיות אינטרנט, חברת תשתית וטלוויזיה רב ערוצית. גם בעת מעבר בין ספקיות חיוג לחו"ל כדאי לשלוח מייל, במידה ואתם משלמים סכום חודשי קבוע כלשהו. במקרים אלו הצטרפות לספקית אחרת אינה מהווה ניתוק מהספקית הננטשת ולקוחות שלא ישלחו בקשת ניתוק עשויים לשלם פעמיים. אם באינטרנט אתם עוברים ממודל תשלום נפרד לבזק ולספקית למודל סיטונאי (תשלום רק לספקית), המעבר למודל הסיטונאי כמוהו כבקשת ניתוק חשבונאי מבזק ואין צורך ליידע אותה בנפרד. שיהיה לכם ניתוק קל וניוד נעים מחברתכם המאכזבת לחברה אחרת עם תקווה שלא תאכזב אתכם בהמשך. בברכה. יוסי עמרם חבר ופעיל בארגוני זכויות האדם והתנועה לאיכות השלטון בישראל
21:39 (15/08/15) Yossi Amr.